Zigzaggend door de Albert Heijn probeer ik in het gangpad met koek, snoep en chocola altijd een sneller tempo aan te houden. Al dat lekkers is niet goed voor mij. Maar laatst ben ik stil gaan staan. Wat een fantastische, ongelooflijke verkoopstunt heeft Albert Heijn toegepast.

Delicata

Heel het chocoladevak was op de schop gegaan. Strak, goed gevuld, veel keus en gelikt. Ik ging zelf bijna likken. En op ooghoogte, mijn hoogte maar ook van iets langere mensen, repen chocolade van het eigen merk Delicata. En met repen, bedoel ik repen. Zoals ik al zei, de vakken lagen vol, alles goed aangevuld. Maar naast elkaar: smaken, keuzes, mogelijkheden. Bijna had ik mijn kar ervoor gezet en van alles iets gepakt. Op mijn ooghoogte de ‘dikke’ repen, met smaken zoals ; melk macadamia cashew rozijnen, melk caramel zoete popcorn, puur walnoot vijg, wit framboos cheesecake. Een laagje hoger liggen dunne repen met smaken als; delicata puur bosbes viooltjes, melk rode curry kokos. Moderne verpakkingen met leuke vlakverdelingen, puur met rood, melk met blauw en wit met licht geel. De keus was zo groot dat ik ben door gelopen.

Delicata in de kar

Afgelopen week ben ik gezwicht. En flink. Vier repen chocola de kar in geknald. Na twijfelen, kiezen, gewoon maar iets gepakt. Beetje veilige smaak delicata melk pecan karamel zeezout. Niet te geloven. Hij was, ja was fantastisch. Lekker, smaakvol, bommetje in mijn mond. Omdat manlief graag wit eet, was de tweede reep wit yoghurt aardbei. Ik denk dat hij die niet in zijn eentje op kan eten… want ook daar een smaaksensatie. Dat is niet goed, want nu moet ik natuurlijk de overige smaken voorbij laten komen. Eerst proeven, dan mening geven… De andere twee repen waren dunne varianten. Dat was lastiger kiezen, wat een bijzondere smaakcombinaties. Niet zozeer onderling, maar het feit dat het met chocola werd gecombineerd. Wie verzint het? Melk, rode curry en kokos. Dat kan niet goed gaan. Maar als het in de winkel ligt, verdient het een kans. Een eerlijke en welverdiende kans.

Delicata, chocola die een eigen plek verdient of b-keus?

Voor zo ver ik nu een mening kan vormen, een echt mooie eigen plek. De plek die de repen in de winkel krijgen, zijn welverdiend.  De verpakking ziet er leuk uit, anders dan de standaard rode en blauwe kleur, maar zelfs op die manier wel herkenbaar met kleur en basissmaak. Van binnen zit nog een kleine verrassing. De chocola is gemaakt van UTZ gecertificeerde chocola, dus daarmee steunen ze ook de duurzame teelt. De overige ingrediënten zijn verder gewoon lekker. De smaakkeuzes zijn gewoon tot bijzonder, ik vind dat leuk. Zit echt iets nieuws bij, ze durven! Naar mijn mening, en dan alleen op smaak beoordeeld, een echte concurrent van die andere ‘nieuwe’ A-merken.


signature
Volg hier voor meer leuke info